GY.I.K.

- Mire jó a Hoop láz®tréning?

Czeglédy Péter vezető válasza: A Hoop láz® tréningek otthonunkban végezhető online tréningek. Többféle irányzat közül, többféle erősségű / szintű/tematikájú tréningből válogathatsz, hogy megtaláld a stílusodhoz/ edzettségi szintedhez leginkább közel álló programot..

Dr. Gógl Álmos sportorvos válasza: Pozitív hatásai között sorolhatjuk fel, hogy hatással van a gerinc-, alhas-, fenékizomzatra, szép egyenes tartást ad, javítja az egyensúlyt, erősíti a szalagokat, szabályozza a vérnyomást, segít az inkontinencia megelőzésében, javítja az izmok állapotát. Ezen túlmenően segít megelőzni a szív-és érrendszeri megbetegedéseket, valamint a cukorbetegség kialakulását.

Csányi Luca gyógytornász válasza: Ritmikus, dinamikus mozgás, egyfajta aerob gyakorlatnak számít, Erősíti a has- és hátizmokat, javítja a testtartást, helyesen kivitelezve nem terheli az ízületeket. A hason bekövetkező állandó mechanikai behatás miatt javul a lokális keringés, a szövetek között lévő felesleges folyadék így a nyirokerek felé távozik, ezáltal látványosan csökkenhet a derék körfogata, illetve a cellulit (narancsbőr) is. A mozgást bizonyos ideig fenntartva beindul a zsírégető folyamat.

- Hány éveseknek javasolt a Hoop láz® tréning?

Czeglédy Péter vezető válasza: A Hoop láz® tréningre bárki nyugodtan mozoghat, de a tréning elsősorban felnőttek számára lett kifejlesztve.. (14 éves korig a lelkes fiataloknak/gyerekeknek javasoljuk a könnyű, műanyag karikával történő edzést)

Aktív felhasználás előtt a felhasználó kezelőorvosával történő konzultációja javasolt! 

- Sosem/régen hulahoppoztam. Akkor is menni fog?

Chovanyecz Csilla vezető instruktor válasza: A válaszom egy hatalmas "IGEN". Általánosságban elmondható, hogy négy alkalom után még a teljesen kezdőknek is fennmarad a karika. 

- Hogyan álljak neki a Hoop láz® tréningnek?

Dr Gógl Álmos sportorvos válasza: 

1. Fontos, hogy a fokozatosság elve szerint szoktassuk hozzá testünket a Hoop láz® tréninghez!

2. Kövessük a tréning által megadott 20-30 perces programot.

3. Azok számára, akik korábban nem űztek sporttevékenységet, az első szakaszban 5-5 perc is bőségesen elég. Ilyen esetben a karika fent tartását gyakorol hatjuk, hatékonyan megmozgatva a derék-, alhas- és fenékizmokat

.4. A maximum javasolt edzésidő 40 perc.

5. Kezdőknek és haladóknak is előtte 10 perc bemelegítés, utána 10 perc nyújtást végezzünk el minden edzés alkalmával. 

A tréning ennek megfelelően van felépítve, a videók között megtalálható bemelegítés és nyújtás is.

Folyamatos pörgetés fontossága :ha folyamatosan képesek vagyunk legalább 5 percig fenntartani a karikát, akkor javaslom az online Hoop láz® tréning megvásárlását!

- Milyen karikát válasszak?

Márkus Enikő ügyfélkoordinátor válasza: A webshopban megtalálható karikánkra lett kifejlesztve a program, de természetesen a lehetőségeidnek, illetve az edzettségi szintednek megfelelően nyugodtan tekerhetsz saját/ máshol vásárolt karikáddal. Fontos, hogy más karikával történő edzésedre felelősséget mi nem vállalunk! Érdemes ebben az esetben kikérned kezelőorvosod véleményét!

Csányi Luca gyógytornász válasza: Ha fogyás céljából használod, akkor válassz nehezített súlyú karikát. Ez a műanyag karikához képest nehezebb, így könnyebben olvadnak majd le a kilók. Minél nagyobb a karika átmérője és súlya, annál könnyebb fenntartanod

Dr Gógl Álmos sportorvos válasza: fontosnak tartom megjegyezni, hogy a Hoop láz® tréning speciális karikája egy habszivaccsal bevont, kíméletes anyagú karika, így a sérüléseket a minimálisra csökkenthetjük.


 - Milyen felszerelésre van szükségem a tréninghez?

Márkus Enikő ügyfélkoordinátor válasza: A tréning fajtája meghatározza a szükséges felszerelést. 

Alapcsomag ajánlatainkat itt találod. Természetesen saját felelősségre, saját eszközökkel is végezhető az edzés.

 - A Hoop láz® tréning során miért alakulhat ki véraláfutás, mi a teendőm ?

Dr Gógl Álmos sportorvos válasza: A Hoop láz® tréning kezdeti időszakában előfordulhat, hogy véraláfutás jelenik meg a testen. A véraláfutás enyhe felületi sérülés, ami a bőr alatti hajszálerek enyhe bevérzése miatt alakul ki.A Hoop láz tréning hulahopp karikája egy szivaccsal bevont karika, amely helyes használat esetén nem üt, hanem körkörösen hatjva nyomást mér testünkre. Ha a karika használata közben ütést érzünk, akkor keressük meg használat közben a helyes pozíciót, ami után a kellemetlen érzés elmúlik.A Hoop láz® tréning által felépített programot követve biztonsággal formálhatjuk testünket. Amennyiben mégis kialakult enyhe véraláfutás, akkor várjuk meg, amíg felszívódik, ehhez használhatunk fekete nadálytő krémet is.

- Kinek nem ajánlott a tréning?

Dr. Gógl Álmos sportorvos válasza: Ellenjavallatok:- Terhesség esetén- Sport eltiltása esetén- Vese átültetés, implantátumok, csípőprotézis esetén- Gyerekeknek nem javasolt ez a fajta mozgásforma- Gerinc bántalmak (csigolyák között elváltozást okozhat és rosszabbodhat egy egyébként is sérült csigolya esetén)- Csípő ízületi bántalmak (a körkörös csípőmozgás nem ajánlott a csípőbántalmakban szenvedőknek)- Térd ízületi bántalmak, térdfájdalom (a körkörös mozgással nem terhelhetjük a sérült térdet)- Derékfájdalmak- Magas vérnyomás, véralvadás gátló szedése- Vese elégtelenség- Mozgáskoordinációs problémák esetén- Csontritkulás estén nem javasoljuk a hulahopp karika használatát.Ha a terhesség utáni időszakban kezdené el a Hoop láz® tréninget, előtte egyeztessen kezelőorvosával, hogy mi Önnek az ideális kezdési időpont.

Csányi Luca gyógytornász válasza: Abszolút ellenjavallat (tilos ezt a mozgásformát alkalmazni): nem rendezett vérnyomás probléma, nem rendezett vércukorszint, akut asztma, csontritkulás, akut szívbetegség, gerincsérv, mozgásszervi (gerinc, térd, csípő, stb) műtét után 3 hónapig, szülés után 6 hónapig, daganatos betegségek, trombózis. Fogyatékkal élők számára a tréning nem végezhető!

- Van személyes óra is, vagy csak online tréningetekre mozoghatok?

Chovanyecz Csilla vezető instruktor válasza:  Az online tréning megvásárlása mellett van lehetőség csoportos órán való részvételre. Illetve nyugodtan jelentkezz csoportos órára akkor is, ha csak ki szeretnéd próbálni a Hoop láz óránkat.

Ennek részleteit a "További programjaink / Csoportos óra (workshop) "menüben találod

- Túlsúlyosként használhatom-e a karikát?

Mogyorósi Dóra dietetikus válasza: Természetesen semmi akadálya nincs, hiszen a karika pozitív hatása, hogy a megfelelő étkezési tippek betartása mellett látványosan veszíthetsz a súlyodból.

Mindenképpen javasoljuk azonban kezelőorvosod felkeresését, véleményének kikérését mielőtt a tréninget elkezded!

- Kismamák, terhesség (terhesség lehetőségének fennállása esetén is) végezhetik a tréninget?

Csányi Luca gyógytornász válasza: Várandósság esetén, illetve ha a terhességnek a lehetősége felmerült, nem szabad alkalmazni ezt a mozgásformát!

- Szülés után végezhetem-e a tréninget?

Dr Gógl Álmos sportorvos válasza: Ha a terhesség utáni időszakban kezdené el a Hoop láz® tréninget, előtte mindenképpen egyeztessen kezelőorvosával, hogy mi Önnek az ideális kezdési időpont. 

Csányi Luca gyógytornász válasza: Szülés után legalább 6 hónappal lehet elkezdeni, de ekkor is kérje ki szakorvosa véleményét!

- Gyermekem hulahoppozhat-e?

Chovanyecz Csilla vezető instruktor válasza:: Fiatalabb, lelkes "sportolóink"  karika nélkül, vagy műanyag karikával mozoghatnak a Hoop láz® tréningekre..

Fontos azonban megemlíteni, hogy a Hoop láz® tréning felnőttek számára lett kidolgozva. 

Aranyos videót itt találsz!

- Férfiak is edzhetnek? 

Czeglédy Péter vezető válasza: Sőt, kimondottan kedvelik ezt a mozgásformát. Férfiként elmondhatom, hogy magam is szívesen űzöm ezt a mozgásformát. Bár helyi zsírégetés nem létezik, a has körüli úgynevezett "úszógumi" eltüntetése az izmok intenzív működésével, a karika segítségével gyönyörűen formázható. 

Csányi Luca gyógytornász válasza:  A hason bekövetkező állandó mechanikai behatás miatt javul a lokális keringés, a szövetek között lévő felesleges folyadék így a nyirokerek felé távozik, ezáltal látványosan csökkenhet a derék körfogata,( illetve a cellulit (narancsbőr) is.) A mozgást bizonyos ideig fenntartva beindul a zsírégető folyamat.

-  Étkezés után vagy előtt végezzem a tréninget?

Szabóné F. Mária fizioterápiás szakasszisztens válasza: 

A nap bármely szakaszában végezhető az edzés. Ha étkezés után kezdenéd el, várj legalább másfél órát. Mogyorósi Dóri dietetikus táplálkozási tippjeit itt találod.

- Számít-e, hogy melyik irányba tekerem a karikát? 

Csányi Luca gyógytornász válasza: Mozgáskoordináció szempontjából jó, ha megpróbáljuk mindkét irányba tekerni a karikát. Általában jobb kezesek balra, bal kezesek pedig jobbra tekerik.

- Milyen talajon ideális edzeni? 

Levasics Adél táncpedagógus válasza: A talaj ne legyen egyenetlen és csúszós, a biztonságunk megőrzése érdekében! Figyeljünk, ha parkettán végezzük a mozgást, mindenképpen javasolt cipő használata! Hoop láz® szőnyegünket itt találod.

- Milyen ruházatban érdemes a Hoop láz® tréningen részt vennem?

Márkus Enikő ügyfélkoordinátor válasza: a webshopunkban is megvásárolható ruházatot javaslom, ami kimondottan a Hoop láz® tréningre lett kitalálva. Természetesen bármiben mozoghatsz, ami kényelmes és a karikát nem zavarja a mozgásban. 

Csányi Luca gyógytornász válasza: Nehezebb karika alkalmazása esetén érdemes lehet cipőt viselni, ha esetleg ráesne a karika a lábunkra, így nem okoz fájdalmat.

- Versenyre szeretnék jelentkezni, de nem vagyok sportoló. Mi tegyek?

Márkus Enikő  ügyfél koordinátor válasza: Teljesen amatőr sportolóink számára is van lehetőség arra, hogy részt vegyenek versenyeken. Szorgalmazzuk is ezt, hiszen a versenyzés, mint cél elősegíti a még hatékonyabb, motiváltabb edzést.

Részleteket a " További programjaink/ versenyeink" menüpontban találsz.

- Oktatóvá szeretnék válni, mi a teendőm?

Márkus Enikő ügyfélkoordinátor válasza: Kattints a Hoop láz® tréner képzés menüpontra